Conferință internațională “Rolul consilierului în comunitatea locală și globală”

NBCC Romania și Universitatea din București, în parteneriat cu Institutul de Științe ale Educației, vă invită în perioada 16-18 februarie 2018 la conferința internațională „Rolul consilierului în comunitatea locală și globală”, eveniment dedicat exclusiv practicienilor, studenți și specialiști din domeniile dezvoltării și orientării în carieră  și al consilierii în sănătate mintală. Dorința organizatorilor este de a reuni experți și de a încuraja formarea unor rețele profesionale care, sperăm, vor dura mulți ani. Vom discuta despre standarde, acreditare, abilități și programe educaționale în consiliere, precum și oportunități de a accesa și de a derula granturi și alte tipuri de programe de finanțare pentru promovarea serviciilor de consiliere în comunitățile noastre locale și la nivel regional.

Vor fi prezenți diferiți experți și reprezentanți ai instituțiilor de profil, locale și internaționale. Printre ei menționam: Dr. Ronald Sultana (Universitatea din Malta; Euro-Mediterranean Centre for Educational Research – Centrul euro-mediteranean pentru cercetare educațională), ACES (Association for Counselor Education and Supervision – Asociația Formatorilor și Supervizorilor în Consiliere, SUA, reprezentat de Dr. Melissa Luke, Președinte), CACREP (Council for the Accreditation of Counseling and Related Programs, SUA, reprezentat de Dr. Rick Gressard, CEO), NBCC (National Board for Certified Counselors, USA, reprezentat de Dr. Thomas Clawson, CEO), EBCC (European Board for Certified Counselors), ACROM (Asociația Consilierilor Români, reprezentată de Dr. Marian Crăciun, Președinte).

Invităm toți experții care se identifică drept consilieri, sau care activeaza in domenii conexe, precum si studenti – să ni se alăture în acest efort de a construi o comunitate profesională a consilierilor mai puternică, care să se extindă dincolo de frontierele țărilor noastre. Vă așteptăm lucrările, prezentările și workshop-urile. Lucrările vor fi publicate până în iunie 2018 într-un volum care va fi indexat într-o bază de date internațională.

Pentru mai multe informații și pentru a accesa formularul de înregistrare, vă rugăm să vizitați: http://conferintaconsiliere.nbcc.ro/

Pentru detalii, vă rugăm să ne trimiteți un email la contact@nbcc.ro.

Candidaturi pentru Consiliul Director ACROM 2017-2021

Stimați colegi,

Mai jos puteți consulta aplicațiile pentru pozițiile din cadrul Consiliului Director ACROM, perioada 2017 – 2021.

Președinte

Marian Crăciun

Vicepreședinte

Amalia Jansel

Andreea Szilagyi

Membru

Mihaela Guranda

Secretar

Camelia Stăiculescu

Programul activităților din 3-4 martie 2017

3 martie 2017

  • 17:00 – 19:00: Strengths at Work – Facilitarea schimbărilor pozitive prin metoda Appreciative inquiry și inventarul VIA.
Workshop-ul va fi susținut de Adriana Georgescu și Mădălina Zaharia. Mai multe despre workshop și despre Adriana și Mădălina puteți citi aici.
Taxa de participare la workshop:
  • Studenți: 35 de lei
  • Membri ACROM (cu taxa de membru achitată la zi): 50 de lei
  • Nonmembri: 75 de lei
4 martie 2017:
  • 10:00 – 13:00: Assessment Center – metodă de selecție de dezvoltare de personal în organizații
Workshop-ul va fi susținut de Tünde Bojtos. Mai multe lucruri despre workshop și despre Tünde puteți citi aici.

Taxa de participare la workshop:
  • Studenți: 75 de lei
  • Membri ACROM (cu taxa de membru achitată la zi): 100 de lei
  • Nonmembri: 150 de lei
  • 13:00 – 14:00: Pauză de masă (nu este inclusă în taxele de participare la workshop-uri)
  • 14:10 – 15:40: Necesitatea și avantajele utilizării instrumentelor de evaluare standardizate în consilierea în carieră.

Workshop-ul va fi susținut de Steluța Peleașă. Mai multe lucruri despre workshop și despre Steluța puteți citi aici.

Participarea la acest workshop este gratuită.

  • 15:40 – 16:00: Coffee break
  • 16:00 – 17:00: Adunarea Generală a Membrilor Asociației Consilierilor Români

Toate evenimentele vor avea loc în Amfiteatrul Stanciu Stoian, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Șos. Panduri 90, sector 5, București (intrare alternativă prin Str. Ana Davila 29).

Pentru înscrierea la evenimente, vă rugăm să confirmați participarea dumneavoastră la contact@acrom.org.ro.

Alegeri Consiliu Director 2017-2021

Conform Statutului ACROM, în acest moment este necesar să alegem 5 membri ai Consiliului Director: un Preşedinte, doi Vicepreşedinţi, un Secretar şi un Membru.

La întâlnirile din ultima perioadă, mulți dintre dumneavoastră ați propus direcții de acțiune care ar ajuta cu siguranță la profesionalizarea consilierii în România și la crearea unei comunități puternice. Însă obiectivele pot deveni realitate doar cu ajutorul unei echipe care să conducă Asociația Consilierilor Români pe acest drum.

Vă invităm să vă alăturați acestei echipe!

Toţi membrii Consiliului Director au obligaţia de a-şi plăti cotizaţia la timp, dar nu există recompense financiare sau de orice alt gen pentru exercitarea funcţiei lor – aceasta fiind considerată muncă voluntară – contribuţia lor personală şi profesională la dezvoltarea profesiei de consilier în ţara noastră.

Dincolo de statutul social sau profesional pe care membrii Consiliului Director îl câştigă, responsabilitatea lor este una semnificativă.

Căutăm profesionişti care să lucreze eficient în echipă, de multe ori la distanţă (Skype, telefon, e-mail), cu iniţiativă şi viziune, flexibili şi deschişi la nou, conectaţi atât cu lumea practicienilor din regiuni şi din Bucureşti, dar şi cu aceea a formatorilor de consilieri şi cea a legislatorilor. Căutăm specialişti din domeniul de afaceri şi antreprenoriat, dar şi pe cei cu experienţă în administrare de proiecte şi granturi, cât şi formatori de consilieri, din sectorul public, privat sau al organizaţiilor profesionale nonprofit etc.

Calendarul pe care îl propunem este următorul:

1. În perioada 18 februarie – 24 februarie (ora 18:00), puteți trimite aplicația dumneavoastră pentru una din pozițiile din cadrul Consilului Director: Președinte, Vicepreședinte, Secretar sau Membru.

Aplicația va conține un CV actualizat și un document în care sunt descrise câteva obiective  pe care le aveți în vedere în cazul exercitării unei funcţii în cadrul Consiliului Director. Aplicația se trimite pe adresa de e-mail contact@acrom.org.ro, specificând poziția pentru care candidați.

Pentru a condida, trebuie să fiți deja membru ACROM, cu cotizaţia pe 2017 plătită la zi (informaţiile legate de plata cotizaţiei pot fi găsite aici.

2. Publicarea listei finale a candidaţilor: 24 februarie, între orele 18:00 și 23:00, pe site şi printr-un newsletter.

CV-ul și documentul cu obiectivele propuse de candidat vor fi încărcate pe site pentru a putea fi consultate de membrii ACROM.

3. Vot online: 24 februarie – 3 martie (ora 18:00, ora României). Membrii îşi pot exprima preferinţele pentru candidaţi prin e-mail (la adresa contact@acrom.org.ro).

4. Vot la Adunarea Generală: 4 martie -  unde votul se va şi încheia. Noii membri ai Consiliului Director îşi vor prelua atribuţiile şi vor începe un mandat de 4 ani.

Important: votul va fi confidenţial, doar numărul final de opţiuni pentru fiecare candidat fiind făcut public, în cadrul Adunării Generale.

Pentru orice întrebare, vă rugăm să vă adresaţi la contact@acrom.org.ro.

Mult succes, tuturor!

ACROM vă invită la Adunarea Generală a membrilor asociației și la workshop

Vă propunem să ne întâlnim sâmbătă, 12 noiembrie, pentru o Adunare Generală a membrilor ACROM, în care vom discuta problemele asociației și ne vom cunoaște mai bine și pentru un workshop cu tema “Activitățile de consiliere din cadrul proiectelor europene”. Activitățile vor fi organizate în colaborare cu Departamentul de Consiliere și Orientare pentru Carieră – Universitatea din București.

Programul întâlnirii:

  • 10:00 – 12:00: Workshop “Activitățile de consiliere din cadrul proiectelor europene”

Audiență
Consilieri de carieră, psihologi, consilieri școlari, membri ai universităților, experți în programe europene cu componentă de consiliere.

Scop
Scopul acestui workshop este de a oferi participanților, cu sau fără experiență în implementarea programelor și proiectelor europene, o perspectivă asupra modului în care au fost prezente programele de consiliere în POSDRU și sunt conturate, în perspectiva POCU.

Obiective de învățare

  1. Înțelegerea modului de implementare și a gradului de inovare, din perspectiva consilierii, a programelor POSDRU;
  2. Înțelegerea impactului și a modurilor de sustenabilitate a serviciilor de consiliere, din perspectiva POSDRU;
  3. Înțelegerea modului în care direcții strategice referitoare la consiliere ale POSDRU au fost preluate în viitoarele exerciții de finanțare POCU;
  4. Identificarea altor oportunități de dezvoltare a programelor de consiliere la nivel național.

Conținutul programului
Workshopul va cuprinde două etape. În primul rând, prezentatorul va trece în revistă tipurile de consiliere cu aplicativitate în programele POSDRU și problemele care au intervenit în implementarea acestora; de asemenea, se vor prezenta, pe scurt, prevederile noului exercițiu bugetar POCU, pe baza informațiilor prezente până în prezent. În al doilea rând, vor fi prezentate bune practici legate de consilierea de carieră în proiecte europene, cu insistență asupra instrumentelor de lucru utilizate.

Timp alocat: 
2 ore.

Prezentat de:

Marian Crăciun este Directorul Departamentului de Consiliere și Orientare pentru Carieră din cadrul Universității din București. Activează, de asemenea, ca expert pentru programe de consiliere și orientare profesională și ca trainer în cadrul unor programe dezvoltare personală pentru elevi și studenți, având componente de comunicare și de consiliere de carieră. Principalele arii de activitate, în cele peste 10 programe europene în care a participat, au fost legate de consilierea vocațională și de carieră, de organizarea unor traininguri de comunicare în consiliere de carieră, de realizarea unor cercetări de piață și de evaluarea programelor de consiliere de carieră, precum și de elaborarea de strategii pentru activitățile de consiliere de carieră din cadrul proiectelor. Începând cu anul 2013, a redactat o cercetare doctorală cu titlul „Contribuția consilierii de carieră la integrarea studenților în comunitate“ și a publicat o serie de articole care cuprind date relevante despre evoluția și stadiul serviciilor de profil din România.

Participarea va permite acumularea de două ore de educație continuă GCDF.

Taxa de participare este de 50 de lei.

  • 12:15 – 13:15: Adunarea Generală a membrilor Asociației Consilierilor Români

Activitățile vor avea loc la Universitatea din București, Palatul Facultății de Drept (sala Petre Antonescu), Bd. Mihail Kogălniceanu 36-46, Sector 5, București.

Vă rugăm să ne confirmați participarea pe adresa de e-mail contact@acrom.org.ro, până joi, 10 noiembrie.

NBCC Romania recruteaza Manager pentru Proiectul de Profesionalizare (Part Time)

Managerul Proiectului de Profesionalizare are ca si responsabilitate principala promovarea, sustinerea (advocacy) și coordonarea eforturilor comunitatii de consilieri romani in directia standardizarii si profesionalizarii consilierii. Alte sarcini cheie se refera la networking si atragerea de fonduri nerambursabile pentru a asigura sustenabilitatea financiara a proiectului. Aceasta pozitie raporteaza catre Business Development Director al NBCC International.

Responsabilitati si sarcini esentiale:

1. Leadership: Colaboreaza cu intreaga comunitate profesionala pentru a indeplini misiunea NBCC Romania in ceea ce priveste profesionalizarea consilierii.

  • Implica si coordoneaza comunitatea practicienilor si formatorilor in consiliere in eforturile acestora de constituire si consolidare a profesiei.

2. Promovare (advocacy): Colaboreaza cu intreaga comunitate profesionala in vederea educarii si informarii publicului larg si a factorilor de decizie cu privire la profesia de consiliere.

  • Reprezinta NBCC Romania in discutiile cu factorii de decizie referitoare la reglementarile aferente ocupatiei si profesiei de consilier.
  • Prezinta misiunea NBCC Romania de profesionalizare a consilierii catre publicul larg.

3. Fezabilitate și performanta financiara : Identifica si asigura resurse suficiente pentru a asigura implementarea proiectului de profesionalizare a consilierii.

  • Responsabil pentru dezvoltarea afacerii, strangere de fonduri si asigurarea altor resurse (ex. finantari nerambursabile) si strategii (ex. voluntari) necesare pentru a sustine misiunea NBCC Romania  de profesionalizare a consilierii.

4. Misiunea organizatiei si strategie: Colaboreaza cu angajatii si voluntarii pentru a se asigura ca misiunea de profesionalizare este implementata prin evenimente, programe, implicarea comunitatii si proiecte de cercetare.

Educatie si experienta:

  • Diploma de master in consiliere. Doctoratul reprezinta un avantaj.
  • Minimum cinci ani de experienta in pozitii de leadership in centre de consiliere din scoli sau universitati.
  • Certificatul Consultant in cariera GCDF reprezinta un avantaj.

Competente profesionale:

  • Experienta in lobby si advocacy
  • Experienta in coordonarea si managementul proiectelor complexe de natura strategica
  • Experienta in accesarea si managementul finantarilor nerambursabile
  • Abilitatea de a stabili si de a mentine relatii eficiente si parteneriate cu intreaga comunitate si cu actori cheie
  • Excelente abilitati organizationale manifestate in capacitatea de a implementa proiecte respectand constrangeri de timp si bugetare
  • Abilitatea de a intelege documente legale
  • Abilitatea de a intelege limbajul stiintific si de cercetare in domeniul consilierii
  • Abilitatea de a lucra intr-o echipa de mici dimensiuni
  • Abilitati excelente de relationare, comunicare (verbala si scrisa), facilitare, sustinere de prezentari
  • Abilitati de negociere
  • Abilitati de motivare a voluntarilor
  • Disponibilitate pentru calatorii

Limbi straine: Abilitati de intelegere, citire, scriere si vorbire fluenta in engleza

Abilitati de operare PC: Cunoastere a aplicatiilor MsOffice si accesare a resurselor online

Permis de conducere auto

Tipul postului: PART TIME

Daca sunteti interesati de aceasta pozitie, va rugam sa transmiteti aplicatia dvs. (curriculum vitae actualizat si scrisoare de intentie) la adresa contact@nbcc.ro pana luni, 07 noiembrie 2016.

NBCC Romania is recruiting for an Executive Director

NBCC Romania is recruiting for an

EXECUTIVE DIRECTOR

The Executive Director is responsible for overseeing the administration, programs and strategic plan of the NBCC Romania. Other key duties include business development and community outreach. This position reports to Business Development Director of NBCC International.

Essential duties and responsibilities:

1. Organization mission and strategy: Works with staff to ensure the mission is fulfilled

  • Responsible for strategic planning to ensure that NBCC Romania can successfully fulfill its mission into the future
  • Responsible for implementation of NBCC Romania’s programs and services that carry out the organization’s mission
  • Responsible for the enhancement of NBCC Romania’s image by being active and visible in the community and by working closely with other organizations (profit, non-profit) and institutions (government, NGOs, universities)

2. Leadership: Works with the team in order to fulfill the organization mission

3. Financial performance and viability: Ensures the financial health of the organization

  • Responsible for the fiscal integrity of NBCC Romania, to include submission to NBCC of a proposed annual budget and monthly and quarterly financial statements, which accurately reflect the financial condition of the organization
  • Responsible for fiscal management that generally anticipates operating within the approved budget, ensures maximum resource utilization, and maintenance of the organization in a positive financial position
  • Responsible for business development and fundraising necessary to support NBCC Romania’s mission

4. Organization operations: Oversees and implements appropriate resources to ensure that the operations of the organization are appropriate

  • Responsible effective administration of NBCC Romania operations
  • Responsible for the hiring, development  and retention of competent, qualified staff
  • Responsible for signing all notes, agreements, and other instruments made and entered into and on behalf of the organization

Education and experience:

  • A 5 or 4-year bachelor’s degree; Master’s degree is a plus
  • Five or more years senior management experience (profit or nonprofit)

Professional qualifications:

  • Solid budget management skills, including budget preparation, analysis, decision-making and reporting
  • Strong organizational abilities including planning, delegating, program development and task facilitation
  • Strong negotiation skills
  • Ability to convey a vision of organization’s strategic future to staff, board, volunteers,  donors, and community
  • Ability to collaborate with and motivate volunteers
  • Ability to build networking groups
  • Demonstrated ability to oversee and collaborate with staff
  • Ability to write and make effective and persuasive speeches and presentations on controversial or complex topics

Foreign languages: Ability to comprehend, read, write and speak English fluently

Computer skills: Advanced working knowledge of Microsoft Office (Word, Excel, Access, PowerPoint, Publisher), Adobe Acrobat Professional internet software and database software

Licenses: Valid driver’s license

If you are interested in this position, we are waiting for your application at contact@nbcc.ro  before Friday November 04, 2016.

Adunarea Generală ACROM 2016

Membrii ACROM sunt invitați să participe la Adunarea Generală a Asociației.

Evenimentul va avea loc sâmbătă, 28 mai 2016, începând cu ora 16:00, in București.

Vă rugăm să urmariți website-ul asociației pentru detalii despre agendă și despre locaţia evenimentului.

Pe curand,

Comitetul Director

Simpozion naţional: Consilierea şcolară – prezent şi perspective

7 iunie 2014, Buzău

Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Buzău şi Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică Buzău organizează în data de 07 iunie 2014, ora 10:00, Simpozionul naţional: Consilierea şcolară – prezent şi perspective.  Evenimentul va avea loc la Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Buzău (Strada Horticolei nr. 56).

Obiective:

  • Promovarea exemplelor de bună practică în dezvoltarea domeniului;
  • Facilitarea şi dezvoltarea proceselor de consiliere în şcoală;
  • Creşterea eficienţei profesionale.

Grup ţintă:

  • Profesori psihopedagogi, profesori logopezi, profesori itineranţi, cadre didactice.

Secţiuni:

  • Consiliere şi orientare vocaţională.
  • Asistenţă psihopedagogică şi terapii specifice (se adresează profesorilor consilieri din cabinetele de asistenţă psihopedagogică şi profesorilor logopezi);

Detaliile despre eveniment şi înscriere le puteţi găsi în materialul de la această adresă.

Asociaţia Consilierilor Români angajează Director Executiv (part time)

1Dacă vrei să îţi dezvolţi cariera în mediul ONG şi să creezi valoare adăugată pentru societate prin munca ta, Asociatia Consilierilor Români îţi oferă oportunitatea de a participa activ, într-o poziţie managerială, la dezvoltarea profesiei de consilier în România.

Candidatul ideal

  • Este motivat pentru activităţi cu impact social, experienţa în sectorul nonprofit reprezentând un avantaj;
  • Este un comunicator eficient, coerent şi inspirational atât în ehipă cât şi în public speaking;
  • Manifestă iniţiativă şi leadership în situaţii noi, de incertitudine;
  • Are experienţă de minim 1 an în coordonarea echipelor şi gestionarea resurselor umane şi financiare;
  • Utilizează cu uşurinţă tehnologia (MsOffice, Outlook, Skype, Viber);
  • Comunică verbal şi în scris cu uşurinţă în engleză;
  • Are o reţea profesională şi social extinsă şi o reputaţie excelentă;
  • Experienţa în activităţi de fund-raising, marketing şi PR, scriere de proiecte sau management de proiect constituie un avantaj;

Sunt invitaţi şi candidaţi din afara domeniului consilierii; studiile de specialitate sau experienţa în domeniul consilierii NU sunt un criteriu esential.

Responsabilităţi principale

  • Dezvoltă şi cultivă parteneriate cu organizaţii din mediul privat şi public co-interesate de domeniul consilierii;
  • Participă în mod activ la elaborarea şi coordonarea proiectelor şi programelor asociaţiei, menite să promoveze asociaţia în rândul membrilor actuali şi potenţiali;
  • Organizează şi monitorizează campanii de atragere de fonduri;
  • Elaborează, coordonează şi monitorizează proiecte finanţate;
  • Reprezintă asociaţia în relaţia cu partenerii naţionali şi internaţionali, cu potenţialii membri şi parteneri, cu autorităţile (sub supervizarea Consiliului Director);
  • Managementul resurselor umane (supervizează, sprijină, monitorizează şi evaluează voluntarii şi personalul angajat);
  • Gestionează bugetului asociaţiei.

Beneficii

  • Parte dintr-o echipă de profesionişti pasionaţi de domeniul consilierii şi animaţi de misiunea asociaţiei;
  • Oportunităţi de dezvoltere profesională şi personală, prin accesul la conferinţe, seminarii, traininguri, networking în ţară şi în străinătate;
  •  Negocierea periodică a salariului, în funcţie de proiectele dezvoltate.

Aşteptăm CV-ul, însoţit de scrisoarea dumneavoastră de intenţie, la adresa de e-mail contact@acrom.org.ro, până pe data de 10 aprilie, ora 18:00. Persoanele selectate vor fi contactate pentru continuarea procesului.

Descrierea asociaţiei

ACROM (Asociaţia Consilierilor Români) este o asociaţie profesională înfiinţată în anul 2010, care îşi propune să reprezinte şi să susţină toţi consilierii români. Misiunea ACROM este de a promova profesiunea de consilier la nivel national prin:.

- realizarea tranziţiei de la statutul de ocupaţie, la cel profesie;

- stabilirea unui cadru legal pentru toţi consilierii români;

- dezvoltarea şi implementarea unui Cod Etic şi a unor Standarde de Calitate în consiliere;

- dezvoltarea unei certificări naţionale în consiliere.